2011-03-19
 20:17:49

Vad blir det för mat

Jo idag blev det underbar lördagslyx vid matbordet. Tja, lyx och lyx men det var så otroligt gott så jag önskar det fanns mer jag kunde skrapa av...

Klyftpotatis, lövbiff, bearnaisås och "Cims sallad". Till det ugnsbakad vitlöksbagett.



En bearnaisås jag absolut kan och vill rekommendera är Rydbergs klassiska såser Bearnaise. Det är det godaste bea'n jag någonsin smakat och vi köper alltid den när vi ska äta något extra gott. Idag köpte vi fel och tog "extra kryddad" men jag måste nog säga att den är en ny favorit. Smakar lite mer (såklart). Nästa gång har vi dock bestämt att vi ska testa göra egen bearnaisås! Kan alltid va kul att kunna :)



Nu ska vi bara smälta maten en stund för att sen ta fram efterrätten. Kommer säkert upp en bild på den sen hihi.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: