2011-03-12
 11:39:45

Melodifestivalen Final 2011

Melodifestival ikväll. Och äntligen FINAL! Trots att jag inte är så förtjust i detta evenemang (tycker det har blivit alldeles för långdraget med typ 5 lördagar för mycket!) så ska jag dela med mig av ett inlägg i sann mello-nörd-anda.

Kvällens startfält är som följer:
1. "In the Club", Danny
2. "Spring för livet", Sara Varga
3. "Oh My God!", The Moniker
4. "Seven Days And Seven Nights", Brolle
5. "E de fel på mig", Linda Bengtzing
6. "Leaving Home", Nicke Borg
7. "Me And My Drum", Swingfly
8. "I’m In Love", Sanna Nielsen
9. "The King", The Playtones
10. "Popular", Eric Saade

Personligen tycker jag nr.6, Nicke Borg har den absolut bästa låten. Faktiskt en låt jag fastnade hårt för vilket inte händer alltför ofta! Men den har nog ingen chans i Tyskland så min röst hamnar tyvärr ej på honom...
Så vem får den då? De man kan räkna bort DIREKT är Danny, Linda Bengtzing, Sanna Nielsen och Eric Saade. FY 17 vad hemskt. Både artisterna och låtarna.
Sara Varga: Fin röst, fin låt men att sjunga den på svenska i Tyskland. NOPE!
The Moniker: Kul och lite annorlunda låt. Hamnar på en klar 2:a plats på min lista :)
Brolle: Gillar Brolle men inte låten...
The playtones: ROCKABILLY! Är nåt visst med det... Hm, jo, jag gillar det skarpt!

Ja men vem är nu kvar att få ett personligt tycke av mig...?
Jo, SWINGFLY såklart. Är inte ett fan av rapp men detta är en riktigt skön låt! Lyssna och NJUT!



Vem ska DU rösta på?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: