2011-03-15
 18:47:56

Tomatsås till pizza -recept

Lovade ju att lägga ut ett recept...  En dag för sent men jag får hoppas ni har överséende med det.
Jag gör alltid denna tomatsås till pizzan nu för tiden. Tycker den är riktigt god!
Kanske är det ett "basrecept" som alla använder och har upptäckt långt före mig, inte vet jag, men har du inte gjort den så testa :) (Är såklart godast på en riktig jäsdeg-botten men scones-varianten funkar bra den också!)


Tomatsås till pizza (4 pers)

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
1 burk krossade tomater (ca 400g)
3 msk tomatpuré
1 tsk örtkryddor
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk strösocker

Skala och hacka den gula löken och vitlöken. Fräs löken i olivolja i en gryta. Rör i tomatkross, tomatpuré, örtkryddor, salt, peppar och socker. Låt såsen koka ihop i ca 10 min. Smaksätt den ev. med mera kryddor.


tHERESe
PUBLICERAT: 2011-03-15, 22:00:24 | URL: http://vonpixie.blogg.se/

Detta ska testas :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: