2011-03-29
 17:30:11

Maginfluensa :(

*Pust och Gäsp* Kl 01:00 i söndags natt vaknade jag av att Kevin ville komma över i min säng. Några minuter senare dränktes både han och jag i kräks :/ Lille stackarn fick magsjuka. In i duschen med både honom och mig, trösta, byta sängkläder, lägga en handduk i sängen ifall det kommer mer och sen försöka sova igen. Hann inte somna förrän det var dags igen. Fast inte kräks den här gången utan från andra hållet om man säger så... Blöjan hjälpte inte men som tur var hann jag undan och det blev enbart Kevin som fick ta en dusch till. Detta fortsatte hela natten och inte förrän 06:45 somnade både Kevin och jag som en stock. Tack och lov var både jag och Percy hemma från jobbet så vi kunde hjälpas åt hela dagen. För med en illamående Kevin som dessutom hade 39.5 grader feber gick det inte lämna soffan. Han låg som ett frimärke på magen hela dagen och fick varken behålla mat eller vatten. Usch va jag tyckte synd om honom :( Efter lite alvedon blev han iallafall så pass pigg att han började prata lite men inte mycket mer än så.

Bävade för natten. Jag bäddade med en madrass i tv-rummet på nerevåningen för att ha närmare till toaletten men otroligt nog fick han sova heeela natten ända till kl. 09:10 i morse :) Idag har han varit lite piggare men knappt ätit nåt och det märks för han är darrig på benen och har ramlat ganska mycket. Skönt ändå att det går åt rätt håll. Inte kul alls när de små är dåliga.

Sen är jag rädd att jag själv ska åka på det också. Percy läste nämligen att lillbebis i magen riskerar att få diabetes om jag får magsjuka. INTE kul!

Ja, en liten, om än inte så kul, uppdatering om vad som händer och sker här. En anleding till varför jag inte hinner/orkar skriva så mycket här just nu... Hoppas NI är friska och glada! Ha det bäst.


Lollo
PUBLICERAT: 2011-03-29, 17:45:54

Ne stackars Kevin :( hoppas han blir frisk snart o att ni slipper få det :o ge honom en kram från mej o Stampis!


Cim
PUBLICERAT: 2011-03-29, 23:03:35

Sv. D ska ja göra :D då blir han glader!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: