2011-08-05
 14:05:06

UL i v 39

UL i Västervik igår. Jag började förstås med att förklarade för BM varför jag hade fått en tid hos dom... Annan BM på MVC, litet SF-mått osv och hon sa att hon också tyckte det va väldigt onödigt att skicka dit mig på ett extra UL så här sent och att det är så typiskt att man stirrar sig blind på "MEDELMÅTT" och att alla ska följa en och samma kurva. Va 17... alla ser inte lika dana ut, PUNKT! Hon önskade att det i framtiden skulle kunna bli lite mer individuell syn på hur magen ska växa osv...

Jaja, först mätte hon lårben, mage och allt det vanliga och det såg jättefint ut :) Helt perfekt! Sen räknade hon ut att bebis just nu väger 2857g vilket såklart är en UNGEFÄRLIG vikt. Liten bebis igen! (Tack för det! ;) hehe) Men för säkerhets skull och för att jag ändå va där så kopplade hon in mig till CTG (mäter barnets puls). Där fick jag ligga i 45 min vilket va lagom drygt :/ Ctg-kurvan skulle hon sedan lämna till en doktor som skulle kolla på den och om hon tyckte nåt inte stämde skulle hon höra av sig och jag skulle ev. komma på ytterligare besök hos BM eller UL... MEN hon hörde (såklart) inte av sig och har inte gjort det idag heller. Som jag trodde... Skönt det! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: