2011-08-09
 10:09:19

Looma Sino bärsjal

Gjorde ytterligare en investering igår. Jag har skaffat en bärsjal :) Har dock inte fått den än men jag verkligen lääängtar efter att få testa den. (Ja, när väl bebis har kommit då). Hade inte en tanke på att använda bärsjal när Kevin va liten. Kan till och med erkänna att jag faktiskt rynkade pannan lite åt det... Men nu har tanken slagit mig att "va skönt det skulle va att kunna ha båda händerna fria och kunna leka med Kevin eller sköta vardagssysslor samtidigt som man har sitt lilla barn nära sig"!

Det blev en Looma Sino. "Tunn och smidig, elastisk bärsjal av mycket hög kvalitet". Så nu hoppas jag att jag kommer bli sjalfrälst! :D

Första bilden är en Looma. De andra bilderna lägger jag in för att visa några av sätten man kan ha barnet på.


Sen gäller det bara att lära sig knyta den ;)


Lollo
PUBLICERAT: 2011-08-11, 10:29:25

Smart sak faktiskt! Hur fäster man den föresten? Någon slags knut? :P


Cim
PUBLICERAT: 2011-08-11, 11:23:36

Ja, först ska man vira den på alla möjliga sätt över axlar och runt midjan. Sen är det bara en dubbelknut, KLART :P


Lollo
PUBLICERAT: 2011-08-11, 23:53:17

Va coolt :P såg att dom sålde såna på Virserums marknad när jag var där.. men tänkte typ vilket påhitt hehe. Men nu när jag tänker efter är det ju jättebra :P


Cim
PUBLICERAT: 2011-08-12, 09:15:04

Jag tyckte också det va ett påhitt tidigare men som sagt, nu när jag har funderat på det lite så vill ju alla små barn ha närhet och trygghet mest hela tiden och blir nästa barn som Kevin så kommer det bli MYCKET bärande! Därför tror jag en sjal kan underlätta nu när jag även måste sysselsätta Kevin och leka med honom. Blir väldigt svårt om man aldrig har några händer fria... Får hoppas att både jag och bebis gillar det iallafall. Tror det är bättre än en sele faktiskt eftersom bebisen kan ligga i rätt "bebisställning" i en sjal och inte sitta upprätt och belasta/förstöra rygg och höfter!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: