2011-04-26
 20:11:38

Lååångt om vikt med bilder :-P

Jag och T skrev lite om viktuppgången när man är gravid och jag tänkte att jag skulle skriva lite om det här på bloggen också.

Först kan jag säga att den genomsnittliga viktuppgången när man är fullt gången är 12kg. Hur mycket man "ska" gå upp beror dock på vad man vägde innan man blev gravid. Med Kevin gick jag upp drygt 14kg och har man aldrig vägt över 55kg känns det ganska konstigt när vågen närmar sig 69kg.

Jag har försökt att gå upp i vikt...ja hela livet är väl en stor överdrift att säga men åtminstonde under tonåren, utan att lyckas. De senare åren har jag inte brytt mig särskilt mycket. Efter att Kevin var född försökte jag stanna på 59-60kg och inte gå ner något mer. Det funkade inte heller. Men trots att kilorna försvann och vågen visade samma siffror som tidigare så har jag inte blivit lika smal igen som innan graviditeten. Så nu är jag faktiskt HELT NÖJD med hur jag ser ut :) Hm, får man säga så?  Ärligt talat så skiter jag i om det är "fel" eller "fult" att säga att man själv är bra på något eller är nöjd med sitt utséende eller helt enkelt nöjd med sig själv. Jag tycker det är väldigt skönt att kunna känna så så jag tänker njuta. Sen kanske man inte behöver skriva ut det men å andra sidan är det ju upp till var och en att läsa. Hoppas fler där ute kan känna att ni är nöjda med er själva!!

Men det är klart... nu är jag gravid igen och man vet inte hur kroppen kommer se ut sen hehe. Och att träna för att få "ihop" magen igen är inget jag tycker är särskilt kul så det kommer säkert bli kämpigt. Då kan man ju samtidigt undra om jag inte bara kan strunta i att träna och vara nöjd med mig själv då också? Nja, man har trots allt en inre bild av hur man vill se ut. Eftersom jag alltid varit smal så trivs jag inte med en "hängande" mage. Sen att det är en "bebismage" gör ju det hela lite lättare att acceptera förståss eftersom man inte bara får en "degmage" och lite bristningar utan även två underbara barn! De är värda ALLT!

Jag försökte leta fram lite bilder på hur jag såg ut strax innan och strax efter att Kevin föddes. Hittade inte så många men här kommer några med varierande kvalitet... Inga smickrande bilder precis men det bjuder jag på haha.

Visserligen gör håret att jag ser rundare ut än jag var men här har jag allt fått lite kinder hehe.
Kan varit runt v.35.

Här är en bild från v.35. Jag är inte särskilt tjock om armar och så här men om man jämför med hur jag såg ut innan som ni kan se på en bild längst ner så är det lite skillnad!!

Här är en suddig bild tagen ca 2 veckor efter hemkomsten från BB. Ser lite "päsig" ut om man säger så.

Och här en ansiktsbild ett halvår efter att Kevin va född = fortfarande rund i ansiktet.

Så här såg jag ut innan graviditeten. Okej, det är en gammal "14is-bild" från när jag var runt 19-20 men jag hade nog inte förändrats så jättemycket sen dess.

 

Okej, det var det! Hoppas ni inte drog på smilbanden för mycket nu när jag är så snäll och delar med mig av mig själv... ;)


Anonym
PUBLICERAT: 2011-04-26, 22:36:10 | URL: http://cherrysmash.blogg.se/

Jag skrattar absolut inte åt dina bilder :) tycker du är och var jättesöt!

Och jag håller verkligen med dig om de du skrev att även att man går ner sina kilo igen så är inte kroppen densamma. Min kropp är inte samma vältränade kropp längre och jag har fått mer former men de gillar jag, däremot jobbar jag på att slipa till dem lite haha.

Bristningar och hängiga bröst skiter jag fullständigt i, ärret som går över hela magen är heller inget att tjata om. Jag fick en underbar son och han är värd alla kilo, alla bristningar :)

sen brukar jag ställa mig fråga: måste jag vara lika vältränad nu? Kan det inte vara lite "gulligt" med lite hull nu när man är mamma hehe.

Klart man vill känna sig snygg men man ser det inte alls på samma sätt längre.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: