2011-04-02
 18:14:29

på friskare väg

Nu tror jag att jag börjar vakna till liv igen... Kevin börjar äääntligen må bättre. Han har varit någorlunda frisk i magen idag och har faktiskt ätit nästan som han brukar. Han är däremot väldigt slö fortfarande så allt är grinigt och gnälligt eftersom han vill men inte orkar göra så mycket. Är dock så ytterst tacksam för att eländet är påväg bort för denna gång. Får hoppas att det dröjer åtminstone en månad nu innan nästa förkylning eller liknanade flyttar in här igen...

För till er med små barn som inte börjat förskolan än kan jag bara säga NJUT av att ni (troligtvis) är friska! Kevin var också frisk som en nötkärna tills han började på förskolan. Det är då alla baciller börjar snurra och för det mesta går allt bara runt runt. Barn som är 1-3 år och går på förskola har ca 10-15 förkylningar per år! Sen har det även gjorts studier som visar att om barnet är mycket sjukt när det är litet så är det friskare när det kommit upp lite i åren samt att om barnet sällan är sjukt som liten drabbas det oftare av sjukdomar som äldre. Jag antar att det är för att om barnet ofta är sjukt när det är litet blir immunförsvaret mycket starkare och barnet blir inte lika mottaglig för smittor senare i åren. Sen kan jag inte säga redan nu om Kevin är sjuk ofta eller sällan. Jämför man med de andra barnen på förskolan ligger han nog ganska normalt vad gäller det :) Men fler magsjukor vill vi inte ha på ett bra tag!!

Nu ska jag ta en titt i ugnen och se om lasagnen är klar. Ska bli gott :) Hoppas ni har en bra helg!!?


Therese
PUBLICERAT: 2011-04-04, 11:23:32 | URL: http://vonpixie.blogg.se/

skönt att det börjar ge med sig nu eländet.

jag tror inte riktigt på den där teorin hehe. Jag var nästan aldrig sjuk som barn och brukar heller inte drabbas av något nu heller. Om nu inte studien menar att någon fruktansvärd sjukdom kommer drabba mig när jag blir ännu äldre (?) ;p

Däremot kan jag hålla med om att barn med all säkerhet kommer och Thore kommer drabbas av en hel del smitta när han väl börjar på dagis osv.

kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: